• Ligasponsorer

Tisdag Tis 10 Augusti Aug
Tisdag Tis 17 Augusti Aug
Tisdag Tis 24 Augusti Aug

Pressrelease Hejla Skärteknik från Väderstad förlänger Arena-avtalet.

4 januari 2021 12:00

Västervik Speedway fortsätter köra sina hemmamatcher på Hejla Arena ytterligare tre år.

Hejla Skärteknik som har ett avtal vilket stäcker sig från 2019 t o m 2021 har valt att förlänga till 2024. Företagets huvudsyssla är gas- och laserskärning men erbjuder det mesta sominnefattar mekaniska verkstadsarbeten.

”Vi är självklart mycket glada över att fortsätta samarbetet med vår arenapartner, vi jobbar långsiktigt och det gäller inte minst namnet på vår arena. Vi valde att ta upp en tidig diskussion med ägaren Torbjörn Strelin då vi inte vill vara ute i sista sekunden när det gäller en sådan viktig fråga. Företaget har exponerats tillsammans med speedwaysporten under många år på både lag och förare så det känns mycket bra att Hejla Skärteknik uppskattar det vi gör från vår sida.” säger Seimour Östervall, ordförande.

”Jag är mycket nöjd med samarbetet vi har med Västervik Speedway så jag behövde ingen längre betänketid på frågan om att förlänga avtalet på arenanamnet till 2024. Vi missar inga matcher i Västervik och blir alltid väl omhändertagna när vi kommer dit. Jag måste säga att vi är stolta över att exponeras som Hejla Arena då Västervik besitter en av de absolut bästa banorna i världen med härlig underhållning och arenan alltid är i välskött skick.” säger Torbjörn Strelin VD Hejla Skärteknik.